Tur til Grøtshornet (663 moh) i Haram Kommune, søndag 08.05.16

Fra denne toppen har man god utsikt i alle retninger, men spesielt mot nord til Midøya og Bløkallen.

Turen starter ved Lauvneset, ta av når du kommer ned mot Vatne til Hellanshamn og følg denne veien utover fjorden i 3,9km. Her er det parkering langs veien i en venstresving like ved en høyspentmast.

Fra parkeringsplassen krysser vi veien og går rett på stien som leder oppover fjellet. Det første stykket er myrete og vått før vi kommer inn i flott bjørkeskog. Vi følger bjørkeskogen til vi kommer opp på en rygg. Stien følger denne ryggen oppover mot toppen, det siste stykket ser mye brattere ut en det er. Topp partiet er flatt med flott utsikt i alle retninger.

Ta med gode sko, vindtette klær, mat og drikke. Ellers klær etter været. Dette er en middels tur som tar om lag 3,5 – 4 timer.

NB! Om været er dårlig kan turen bli flytta eller kansellert. Følg med her på heimesida vår.

Oppmøte ved Solevågseidet 76 (J.R Sunde) kl. 09.30

Turledere er Tor Raymond Eriksen tlf. 913 88 091 og Mariann Barstad tlf. 918 88 102